Suçu aydınlatan bilimler

Suç neredeyse insanlıkla yaşıt. Ancak suç olgusunun içeriği ve bir eylemin suç olarak nitelendirilip nitelendirilmemesi bir çok faktöre bağlı olarak karşımıza çıkıyor. Toplum, çevre, psikoloji, ihtiyaçlar… Tüm bu ana başlıkları belirleyen bir tarihsel çerçeve var.
Suç Bilimleri sayımızda işin toplumsal yanına değinmekle birlikte asıl olarak suçun ortaya çıkarılması ve failin yakalanmasında belirleyici rol oynayan bilimleri gözler önüne seriyoruz. İzlediğimiz polisiyelerde, okuduğumuz roman ve öykülerde, her gün karşımıza çıkan haberlerde suça karşı hakikatin yanında konumlanan bilimlerin ayrıntılı bir serimlemesini yapıyoruz. Suç Bilimlerinin bu işlevi nasıl yerine getirdiğini, hangi tarihsel aşamalardan geçerek ve ne gibi roller oynayarak karanlıkta kalmış olayları aydınlattığını anlatıyoruz.
Dosyamızda 17 yazı, 3 söyleşi mevcut. Neredeyse derleme bir kitap gibi olan bu özel sayımız otopsiden parmak izine, zehirbilimden böcekbilime, iskeletlerin kimliklendirilmesinden toplu ölümlere, toplumsal sistemlerde suçun yerinden yapay zeka hukukuna ve suç edebiyatına kadar bir çok ilgi çekici konuya odaklanıyor. Ancak sadece bunlar yok dosyamızda. Ülkemizde adli bilimler alanındaki duayen hocamız Prof. Dr. Sevil Atasoy merak ettiğimiz sorulara yanıt veren bir söyleşiyle sizlerle birlikte. Yine dünyaca ünlü “psikopat bilimci” James Fallon’la Sinem Serap’ın yaptığı söyleşiyi büyük bir ilgi ve şaşkınlıkla okuyacağınıza eminiz. Suç edebiyatı konusunda akademik çalışmaları olan Doç. Dr. Seval Şahin yazar Suat Duman’ın sorularını yanıtladı ve ülkemizde polisiye edebiyatının tarihsel serüveni konusunda aydınlatıcı bilgiler verdi.
Suç Bilimleri dosyamız için yazı kurulu üyemiz Prof. Dr. Erksin Savaş hocamız ve dergimizin gönüllüsü Mertcan Erice arkadaşımız büyük emek sarfetti. Aylar öncesinden yaptığımız hazırlıklar neticesinde bu kalıcı sayıyı hazırladık. Değerli hocamıza ve arkadaşımıza çok teşekkür ediyoruz.
Yazıları ve söyleşileriyle katkıda bulunan yazarlarımıza da ayrıca teşekkür ederiz.

 

Neden yeni tasarım?
Geçen sayımızda heyecanımızdan dolayı ayrıntılı yazamadık. Biraz da tepkileri merak ettik. 25. yıldönümümüzde yaptığımız tasarım değişikliği okurlarımızın çok büyük bölümünün beğenisi ve övücü sözleriyle karşılandı. Aklı eski tasarımda kalan okurlarımız da oldu elbette. En başta onlar için yaptığımız değişiklikleri özetlemek isteriz.

Tasarımı değiştirmemizin ana nedeni dergimizin daha kolay okunması ve görselliğinin daha estetik ve çağdaş olmasıdır. Nitelikli içeriği çekici bir görsellikle sunmazsak emeklerimizin de tam anlamıyla karşılığını alamayız. Yaptığımız değişiklikleri özetlersek:

Logomuz dergimizin ağırlığını daha iyi yansıtıyor ve raflarda daha baskın görünüyor. Bilim ve Ütopya gözlerden kaçmayacak.
Kapak tasarımımız artık daha çağdaş ve daha ilgi çekici.
İç tasarımımızda yazı karakterini değiştirdik. Daha kolay okunabilen, daha akılda kalıcı bir yazı karakteri getirdik.
Yazıların daha kolay okunması için puntomuzu büyüttük. Merak etmeyin, yazılarımızın hacminde bir eksilme olmadı.
Okumada akıcılığı sağlaması için sayfalarımızı iki sütun olarak tasarladık.
Dipnotlar artık yazıların sonunda değil, sayfa altlarında! Okurlarımız için büyük bir kolaylık, rahatlık. 
Yazılarımızın görselleri artık gölgede kalmıyor. Görseller belirgin olmakla birlikte yazıyı ezmiyor, onunla uyumlu.

Dergimizi Fatih Veli Ölmez tasarladı. Kapağından içine kadar her sayıda büyük bir titizlik ve yaratıcılık gösterdiğinden sizin de haberdar olmanızı isteriz. Kendisine çok teşekkür ediyoruz.

E-dergi ve e-arşiv 
E-dergimiz ve 25 yıllık e-arşivimiz artık yayında. Biliyoruz uzun süredir bu haberi bekliyordunuz ama basit bir değişiklik yapmak istemedik. İçimize sinen, gerçekten de çok güzel ve kolay bir sistem oluşturduk. Oldukça makul bir fiyata her ikisini de satın alabilirsiniz.

Ekonominin zor koşullardan geçtiği bu zamanda bilimi ve aydınlanmayı savunma ve yaygınlaştırma mücadelemizde desteğiniz bizim için çok önemli.

Aydınlıklarla dolu bir ay umuduyla…

Emrah MARAŞO
Yayın Yönetmeni

emrahmaraso@gmail.com

 

Çiviyazısı